Friday, September 9, 2011

Kepentingan duit

Assalamualaikum..

keserabutan masih melanda. kemalasan turut menjelma. aku dah tak tahu nak buat apa lagi. mungkin sudah tiada pedoman hidup. astaghfirullah..

Apakah kepentingan duit?

Duit ni penting ke tak?

Duit ni penting lah.. semua orang nak duit. siapa taknak duit? Maknanya apa yang orang nak itu adalah penting..

Kenapa tulis pasal duit ni? Sebab tiap-tiap hari fikir pasal duit. (sepatutnya fikir mati).

Nak dapat duit bukan senang. tapi sebelum tu mesti kita pernah dengar "duit bukan segalanya.." kan? biasa dengar kan?

TAPI, hampir segala-galanya perlu duit untuk mendapatkannya.. Subhanallah. nak kahwin perlu duit. nak beli makanan perlu duit. nak pergi sekolah kena duit. nak masuk jamban pun kena duit. betul kan? huh.!

Macamna cara kita nak dapat duit?

-bekerja?!
-berniaga?
-blogging -_-
-mencuri
-jadi terkenal
-jadi orang miskin

semua cara di atas boleh dilakukan untuk mendapatkan duit. tapi bukan senang....

bukan senang...

bukan senang syeikh....

bukan senang bro!!!

1 kata :- USAHA

klu nak dapat duit kena usaha laa... betul tak?

Usaha dengan cara yang betul.

Sabda Nabi SAW> Siapa mahukan dunia, pasti dengan ilmu. Siapa mahu akhirat juga dengan ilmu. Dan siapa mahu kedua-duanya, pastilah dengan ilmu."

Ilmu : penting..
Duit : penting..
Usaha : penting..

AKHIRAT : lagi penting!!!!

macamna nak pentingkan benda yang lebih penting daripada benda yang penting?

hurmm... susah betol.. harap ada penyelesaian dari sahabat-sahabat blogger sekalian??

tinggalkan komen anda. bantu saya..

1 comment:

Misz Ti said...

Pening pikir psl duit ni. Adui.

Jemput singgah blog.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails