rahsia jururawat

rrk

Sunday, September 26, 2010

Syukur...

Salam. Alhamudlillah... Aku bersyukur diberi nikmat sihat ini...

Sudah 2 minggu saya berpraktikal di hospital.. best lah jugak.. banyak pengalaman baru saya dapat..

dan skill saya pun bertambah baik.. Dan dalam hati ini, apabila melihat pakcik2 sakit terlantar di atas katil di dalam wad, sedih rasanya. ada juga abg yang muda2 lagi dah kena kanser, remaja sekolah menengah ada masalah buah pinggang, dan banyak lagi penyakit yang dihidapi oleh pesakit2 di dalam wad nie.

saya xbleh bayangkan bagaimana keadaan nya jika saya sendiri berada di tempat mereka.. tentu sedih, tidak bleh nak buat apa2. xbleh g sekolah, dan xbleh buat apa yang org lain buat...

Jadi saya bersyukur sangat di atas nimat sihat yang Tuhan bagi ni.. Alhamdulillah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails