Thursday, March 1, 2012

Nak tak pahala berterusan??!!! Senang jer...

Asslamualaikum WBT....

insyallah tajuk ni bekenaan pahal berterusan.. mamcamna ya>>
??

Senang jer..

Biasa dengar x wakaf?

Wakaf untuk kegunaan orang ramai.. dan benda tu baik..

Selagi mana orang menggunakan benda atau wang yang kita wakaf tu, selagi tu kita dapat pahala.. senang x?? hehe./..

Tapi ingat!!!  Pemberian wakaf kita tu hendaklah dengan hati yang ikhlas, bukannya untuk riak2 dan meninggi diri.. Nauzubillah...

Kat mana nak wakaf? Benda apa nak wakaf?

haaa.. senang jer.. anda boleh cari madrasah2, atau surau2, masjid2, untu mewakafkan erkara2 yang bermanfaat seperti Al-Quran... Surah Yasin... Tolong baiki jalan berlopak... dan banyak lagi.. (tulis blog pun kira bleh gak. hehe)

ilmu selagi mana diamalkan, selagi tu kita dapat pahala.. So, sangat2 beruntung kpd sesiapa yang menjadi cikgu dan guru, selagi mana org mengamalkan ilmunya, selagi tu lah beliau mendapat pahala yang berterusan.. :D

InsyaAllah...

mudah-mudahn post yang pendek dan ringkas ni dapat menjadi pahala berterusan untuk diriku yang kerdil dan faqir ini.. insya Allah.. Ameeen...

Wallua'lam..

____________________________------_________________________

Iklan skit..

ni adalah design terbaru bagi Cenderahati Zahrah...

Kulit buku Al-Maathurat..

ianya sesuai dejadikan hadiah atau cenderahati semasa majlis Perkahwinan dan sebagainya..

Anda boleh klik sini untuk menempahnya... :D



KLIK SINI .... IKHLAS INDAH BAHAGIA...

1 comment:

Senyumkini.net said...

Salam, Sesekali melawati blog-blog sahabat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails