rahsia jururawat

rrk

Tuesday, February 21, 2012

Tips Menjaga Kesihatan

Assalamualaikum WBT..

Alhamdulillah...syuur dgn nikmat sihat kurniaan Allah..
dan rezqi yg x pernah berhenti..Allah Maha Penyayang akan hamba-hamba Nya walaupun hambanya masih melupakan Allah...

Selawat pada Rasulullah SAW...rahamatan lilalamin..

Saya selalu mengatakan pada anak murid saya.. (saya sedang mengajar sbg guru ganti di SMK Sek24 Shah Alam).. "semua yang ada di langiit bumi , anggota badan, keluarga, harta, adalah semuanya kepunyaan Allah SWT...' tiada siapa yang hidup selain dari jagaan dan aturan Allah SWT..

Wajib bagi kita bersyukur... setiap masa mengingati Nya.. kerana pada nama Allah ada segala sifat baik juga pada manusia..

Maka, menjaga kesihatan juga adalah cara besyukur.. kenapa saya mengatakan begitu? masakan tidak, jika kita merokok, kita sudah tahu ianya tidak bermanfaat.. dan akan memudaratkan.. maka kenapa lagi meneruskannya.. ??

1- Makanan Seimbang.. -- senang cerita, makanan seimbang ni adalah makanan yang kita rasa sesuai untuk dimakan.. lengkap seluruh komponen tenaga, karbohidrat, lemak, dan lain-lain lagi.. Kita boleh tahu sendiri makanan apa yang perlu dan makanan apa yang kurang baik.. (hehe)

2- Senaman --- Xsemestinya senaman di padang.. cukup hanya berjalan kaki.. jika kita ke tempat kerja berjalan menaik tanga.. itu juga dianggap senaman.. :D

3- dan yang paling penting.. berdoa pada Allah supaya dijagakan kesihatan kita semua.. semoga kita menjadi hamba yg bersyukur dgn nikmat2 Nya.... :D

Ok lah.. saya sedang menuju visi dan mis terangung saya... LA ILAHA ILLALLAH.. MUHAMMAD RASULULLAH...

Jom bersama saya.. Wallahua'lam...

gambar hiasan~ ketika perlumbaan perahu panjang Perlis International Long Boat Festival 2007

2 comments:

Ahmad Mujahid said...

Gambar segak walau tidak bergaya.

Hafizul Amin said...

alhadmulillah.. :D tidak bergaya.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails